Vart tog takida vägen?

Ur min dator spelas Give into me med tAKiDA, en av mina favoritlåtar (kan ju dock lägga till att det finns en del favoritlåtar).
Och min fråga då, vart tog tAKiDA vägen? 
 
Jag har lyssnat på Takida sedan jag var 12-13 år, då alla började lyssna på dem (i alla fall de jag umgicks med då).
Första gången jag såg dem var på Peace and Love 2006, sen dess har jag säkert varit på 3-4 spelningar till med dem, men ingen har varit lika bra som första.
Det kan bero på att jag inte är ett sådant big fan av de nya låtarna från plattan Bury The Lies.
Make you Breathe var bra, då spelade jag sönder deras Losing.
Men jag måste ändå säga att de gamla låtarna är bäst, då var dem riktigt riktigt bra.
Old, Is it right?, Killed by train, Jadad (ni vet den som alla trodde hette
Broken "I was broken and alone"?), Leave me Alone osv. 
 

Jag antar det var därför spelningen på Peace and love var den bästa, de hade de bästa låtarna. 
 
Jag brukar alltid se att Takida är ute och turnerar, men nu har jag varken hört eller sett någonting.
De var ute på Parksommar med Backyard Babies i somras, i och för sig höll spelningarna på ganska länge, men ändå, man hör alltid talas om takida (eller i alla fall jag), de har alltid någon planerad spelning, de finns liksom där, som att komma hem, vill man se Takida kan man göra det, vill man åka hem kan man göra det.
 
Nu var jag in och kollade på deras hemsida takidamusic, och tydligen har de ingen spelning inplanerad före juli.  Jag har ju ett snitt på 2 spelningar per år, så det är bäst de planerar in lite flera ;)
 
Jag avslutar detta inlägg (en aning konstigt för den delen med) med att lyssna på Score som också är en av mina absoluta favoriter. 
 
In your eyes I see the sign, I'm alive
I fell in love with you tonight

Nanana :)

/Johanna


Kommentarer
Postat av: Anonym

dont know, dom är inte så bra :)

2009-01-26 @ 20:33:48
Postat av: Johanna

tss, dom är bra som tusan alltså! =)

2009-01-28 @ 21:46:15
URL: http://heyyjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0