en fredagskväll.

Jag hade värsta bra ämnet igår, eller i förrgår, jag tror det var igår.
Det var om självförtroende/självkänsla, och jag hade det till och med planerat i mitt huvud.
Men med en dags mellanrum så har allt försvunnit, eller ja, antingen det eller så tyckte jag bara orden var värdelösa, att texten var totalt värdelös.

Jag kan ärligt säga att jag har dåligt självförtroende inom vissa saker, men jag har även bra självförtroende inom andra saker.

Ibland kan jag inte förstå att en person kan få så mycket beröm inom en sak, och sen säger att den är helt värdelös på det den har fått beröm på, i andra stunden förstår jag precis varför den känner så.
Ibland kan jag tycka illa om att folk säger att de är värdelösa på en sak, när de i själva verket är bättre än många andra inom samma sak, ett exempel är om man får VG på en novell, medan ens kompis fick G men man känner sig värdelös för att man "bara" fick ett VG.
Ibland vet jag att jag gör samma sak själv, att jag hade satsat på ett MVG men fått ett VG på det provet.  

Jag har en kompis, han skriver jättebra recensioner.
Han har ett roligt sätt att skriva dem på så det blir lite ironi fast ändå inte ironi.
Dock är det en person som tydligen inte tycker han är duktig på det här, så han vill inte skriva.
Jag tycker det är synd att det har dragit ner hans självförtroende.
Man kan inte göra alla personer till lags. Alla personer kan inte gilla samma saker, det funkar inte så.
Bara man gillar det själv.
Det har man ju inte hört 100 gånger heller, men det är en sanning.

Dock vet jag inte om jag är så förtjust i mina texter om jag säger så, men jag skriver mest för nöjes skull, lite roligt ska man ju ha, för det är ju inte direkt så många som läser detta.
Det är nog bara jag.. när jag tänker efter.

/Johanna

Kommentarer
Postat av: David

Jag läser det! Och nu blir ja sugen på att skriva! :D

2008-12-13 @ 11:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0