Man lär sig av sina misstag

Jag kommer verkligen inte på något att skriva om så därför tänkte jag sno en tanke från Davids förra inlägg.
Fast min rubrik fick i stället bli "Man lär sig av sina misstag"


Jag har gjort ett X antal för många misstag i år, vilka jag helst inte vill berätta eller minnas om. Men det är klart man minns dem ändå, tyvärr.

Sen finns det misstag som kanske gör att något blir bättre, det har jag mycket lättare att tala om :)
Ett misstag i 9:an jag gjorde, det var att plugga alldeles för lite. Detta resulterade sig i att jag fick ihop 265 poäng. Om jag hade ansträngt mig lite mer (och haft Anna kvar i SO och Mathias kvar i Svenska) är jag säker på att jag hade kunnat skramla ihop minst 25 poäng till, det är jag säker på. Men nu gjorde jag inte det.
(Om Gunnar hade gett mig ett MVG i slöjd som han hade lovat så hade det inte varit något problem)
I stället fick jag nöja mig med mina 265 poäng som visade att jag blev 1:a reserv (270 var lägsta intagning) till John Bauer-gymnasiet i Gävle.
Jag ville absolut inte gå i Västerås utan jag ville bara till Gävle och mådde dåligt över det under sommaren.
Vi hittade en lägenhet i Västerås och sedan fick jag reda på att jag hade kommit in i Gävle ändå.
Det hela slutade med att jag började i Västerås, och se hur det har gått.
Jag är kär i skolan, jag är kär i staden, en underbart rolig och bra klass, jag trivs och trivs och trivs.
På grund av att jag gjorde misstaget att inte plugga lika mycket som jag borde, det var det jag tyckte i somras.

Jag tror jag kom av mig lite och fortsatte på Davids inlägg om "Misstag är bra" i stället.

Jag tror att min sommar 2008 berodde mycket på att jag inte kom in i Gävle (dock ett antal andra saker som är mycket värre, jag påstod aldrig att min sommar var bra.)
Det hjälper inte att gå runt och må dåligt över ett misstag, det är klart man gör det. Men som jag, så fort jag tänkte på skolan mådde jag dåligt, det hjälper inte ett dugg.
Att försöka se något positivt i sina misstag, man lär sig till slut. Nu kommer jag dock inte söka till något mer gymnasium, men om det hade varit ett liknande fall.

Okej, jag mår dåligt över det andra misstaget fortfarande, men det kanske är för att det är så jäkla pinsamt kom jag på, men det går väl över det med, jag har faktiskt inget mod till att ta tag i det.

Ett inlägg av mig som är allt för likt Davids, tack för inspirationen.
André, nu är det dags för dig att började använda hjärncellerna igen och skriva något.

/ Johanna

Kommentarer
Postat av: JAG

Fan att man kan vara inspirerande ibland också ;D

2008-12-23 @ 22:11:53
Postat av: Johanna

Absolut ;)

2008-12-24 @ 02:17:38
URL: http://drivebysituation.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :)

2011-07-20 @ 06:14:56
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0