Det är med att åka tåg

Herregud vad längesen det kom upp ett inlägg, och jag skyller enbart på killarna :)
Passar på att säga grattis i efterskott till David som fyllde 17 igår! :D


Eftersom jag bor i Västerås och åker hem på helgerna åker jag tåg minst två gånger i veckan.
Det går snabbt, är relativt billigt (dock höjer dom priserna ganska mycket, en stor nackdel nu) och är ganska trevligt faktiskt.
Jag vet inte riktigt varför jag har sett en tjusning i att åka tåg.
Dock kan det till en stor del bero på att jag älskar att vara på väg någonstans. Det är inte som på en buss, då bussen stannar på varje hållplats 100 meter ifrån varandra, och flugit har jag aldrig gjort så det kan jag inte säga hur det är. Men tåg är liksom, det går fort och relativt långt mellan platserna det stannar på.

Och inne i tåget, man sitter på en plats, man kan spana in andra människor ganska mycket, utan att de ser eller bryr sig. Man kan ta det lugnt och lyssna på musik, man kan arbeta med något på datorn eller läsa en bok.
Försök plocka fram datorn eller försök sov på en buss när det guppar och svänger om vart annat!

När jag åker tåg så brukar jag variera mig, idag från Västerås satt jag och pratade med en klasskamrat och läste metro och aftonbladet, sen bytte jag tåg i sala och därifrån jobbade jag på datorn.
Ibland lyssnar jag på musik och tar det lugnt, ibland läser jag en bok, ibland spanar jag in olika människor för att lista ut hur de är.


Men tjusningen med att åka tåg skulle jag mest säga (för min egen del) är därför att man är på väg någonstans.

Blev ett litet inlägg, lite kort om att åka tåg, jag hoppas på att killarna får upp blicken igen, för det är trots allt ganska roligt att skriva, även fast det är ganska mycket svammel (av mig).

/Johanna


Kommentarer
Postat av: Martina

Men tjusningen med att åka tåg skulle jag mest säga (för min egen del) är därför att man är på väg någonstans.



"I believe the journey is the destination"

Jag tror vi har samma gener :)

2008-12-06 @ 22:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0